Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Prowadząc firmę, na pewno nie można nie pomyśleć o kwestii reklamy, która zwłaszcza w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna. Zresztą nie bez powodu powstała sentencja, że to właśnie reklama jest dźwignią handlu. W zasadzie, jeśli chcemy pozyskać nowych klientów, a tym samym także i zwiększyć obrót, co jest przecież podstawowym celem każdej firmy, na reklamę, obojętnie w jakiej formie musimy postawić. Jeśli doszliśmy już do tego wniosku, skupmy się teraz na jej przygotowaniu, co na pewno także nie należy do zadań łatwych, ponieważ problem z tym ma naprawdę wielu przedsiębiorców. Spróbujemy wam w tej kwestii pomóc.

Podstawowe pytania

Tworząc reklamę, przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć na kilka jakże prostych, ale jednocześnie kluczowych pytań, a więc:

– co chcemy reklamować?
– do kogo chcemy dotrzeć z przekazem reklamowym?
– po co chcemy się reklamować?
– gdzie?
– jaki jest nasz budżet?
– kiedy będziemy się reklamować?
– jak często?

Moglibyśmy je określić mianem planu całej akcji reklamowej, a przecież bez niego realizacja żadnego pomysłu nie jest możliwa. Z reklamą jest podobnie.

Po co się męczyć?

Jeśli przygotowujemy kampanię dla mniejszej firmy i nie musi ona mieć szerokiego zasięgu, to jak najbardziej sami sobie z tym zadaniem powinniśmy poradzić. Problem pojawia się jednak, kiedy mówimy o znacznie szerszej reklamie, która dodatkowo może nie dotyczyć w głównej mierze pozyskania klientów, ale na przykład umocnienia wizerunku czy świadomości marki. W takiej sytuacji warto jest posłużyć się specjalistami, którzy z kampaniami reklamowymi mają styczność na co dzień.

Minusem w tym przypadku jest cena takiej reklamy, bo na pewno jej koszt niski nie będzie. Mimo wszystko ponad cenę stawiać powinniśmy wówczas jakość, wiedząc, że dobra kampania zapewni sukces długofalowy.

Przy zatrudnieniu specjalnej agencji w zasadzie nie mamy się czym martwić, bo to specjaliści zajmą się kampanią od początku do końca. Będą trzymać nad nią pieczę od momentu podpisania umowy, aż do ukazania się jej na rynku.